بر روی این دامنه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوا

پارس

سی ام اس

نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت

طراحی سایت

می باشد.

طراحی وب

با استفاده از

پرتال

(

پورتال

) پارس منجر به

طراحی وب سایت

شما می شود.

طراحی وب سایت

کپی رایت

پورتال

پارس

 

 

  • خبرخوان
  • اگر مایلید آخرین مطالب پیرامون مصرف شکلات را در سیستم خبرخوان خود داشته باشید , می توانید RSS زیر را استفاده نمایید .

 
 

مصرف شکلات


1
2 3 4
... به طوری که با میان وعده های کوچک مثل میوه ها که قابل حمل و صرف در زمان کوتاه هستند یا با مصرف یک ناهار سبک به شکل ساندویچ ساده می توان جلوی این مسایل را گرفت ... منظور از ناهار، مصرف غذاهای سرخ شده یا غوطه ور در روغن نیست ... کسانی که فاصله زمانی بین مصرف صبحانه و ناهارشان طولانی می شود و در نهایت یک وعده حجیم به عنوان ناهار دریافت می کنند، حالت پری، سنگینی و خواب آلودگی شدیدی پیدا می کنند و از محیط اجتماعی که فرد باید با آن تعامل داشته باشد، جدا می شوند ... اگر توجه کرده باشید مصرف شکلات شادی بخش است ... در واقع مصرف شکلات سبب رها شدن اندروفین می شود که خواص شبه تریاکی دارد و حالت خوشایندی به فرد دست می دهد ... اما این حالت گذراست و مصرف زیاد مواد کربوهیدراتی مثل انواع پاستاها که قند بالایی دارند سبب ایجاد تغییراتی در سطح میانجی های عصبی می شود که در نهایت حالت خستگی، خمودگی و خواب آلودگی ایجاد می کند ... مطالعاتی که روی افزایش دریافت پروتئین، صورت گرفته نشان داده اند که مصرف زیاد پروتئین سبب پرانرژی بودن بعد از خوردن آن ها می شود ... رژیم بی چربی - یعنی مصرف غذاهای آب پز- کار صحیحی نیست ... اگر بعد از صرف صبحانه فرد یک یا دو میان وعده داشته باشد، می تواند در وعده ناهار مقدار کمتری غذا بخورد و فعال و شاداب باقی بماند فراموش نکنیم می توانیم عکس این مسئله را هم نگاه کنیم یعنی کسانی که روحیه تخاصمی دارند، میل بیشتری به مصرف غذاهای گوشتی دارند ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 19   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های جدید تایید می کند که خوردن شکلات به مقدار زیاد می تواند خطر سکته مغزی و بیماری شریانهای کرونری قلب را کاهش دهد ... به نقل از بی بی سی ، تحقیقاتی که روی داده های بدست آمده از 114 هزار و 9 بیمار انجام گرفته و نتایج آن در وب سایت نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده حاکیست که مصرف بالای شکلات، خطر این بیماری ها را کاهش می دهد ... اما پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلستان که این تحقیقات را انجام داده اند، در عین حال هشدار داده اند که مصرف بی رویه شکلات می تواند منجر به بیماری های دیگر شود ... بنیاد قلب بریتانیا هم گفته است که راههای بهتری از مصرف شکلات برای محافظت از قلب وجود دارد ... یک دسته کسانی که هفته ای کمتر از دو تخته شکلات می خورند و دسته دیگر کسانی که زیاد شکلات مصرف می کنند، یعنی بیش از دو تخته شکلات در هفته ... نتایج این تحقیقات نشان داد که کسانی که شکلات زیاد مصرف می کردند خطر بیماری قلبی در میانشان 37 درصد کمتر از کسانی بود که شکلات کم می خوردند ... مصرف کنندگان شکلات زیاد همچنین 29 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار داشتند ... خطر افزایش وزن و دیابت نوع 2 دکتر اسکار فرانکو، یکی از این پژوهشگران گفت که کاهش فشار خون جزو خصوصیات شناخته شده شکلات است ... او به بی بی سی گفت که نتایج به دست آمده از این تحقیقات “امیدوار کننده” است، اما افزود که برای تایید این خاصیت مفید شکلات به تحقیقات بیشتری نیاز است ادامه ...
   منبع : پزشکان بدون مرز     تاریخ : 12   شهریور   1390    شاخه : چاشنی ها و دسرها
... میزان مصرف: روزانه حدود 25 گرم از این سبزیجات میل کنید ... شکلات سیاه شکلات سیاه حاوی منیزیم است که اتصال بین نورون ها یا همان سلول های عصبی را تسهیل می بخشد ... توصیه می کنیم موقع خرید، شکلات هایی را انتخاب کنید که حاوی 50 تا 70 درصد کاکائو باشند ... از مصرف شکلات های سفید و حاوی شیر که سرشار از چربی هستند خودداری کنید ... میزان مصرف: روزانه 350 میلی گرم منیزیم برای بدن لازم است ... میزان مصرف: هر هفته باید به میزان 150 گرم لوبیا مصرف شود ... میزان مصرف: عادت کنید که در هفته دو مرتبه ماهی بخورید و همچنین سالادهای تان را با روغن زیتون و کلزا میل کنید ... میزان مصرف: توصیه می شود روزانه 10 میلی گرم ویتامین e و 125 میلی گرم ویتامین c جذب کنید ... میزان مصرف: میزان نیاز روزانه ی بدن به ویتامین b6 برای مردان 1 ... سویا می توانید با مصرف مواد غذایی حاوی فیتواستروژن با بدخلقی و تغییر خلق و خوی مربوط به یائسگی مقابله کنید ... میزان مصرف: اگر کپسول فیتواستروژن مصرف می کنید در مورد میزان مصرف مواد غذایی حاوی این مواد حتما با پزشک خود مشورت کنید ... به عقیده ی متخصصان در صورت مصرف هم زمان مواد غذایی و مکمل های حاوی فیتواستروژن امکان مصرف بیش از حد وجود دارد ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 5   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... متخصصان تغذیه در یک مطالعه جدید تاکید کردند که مصرف روزانه شکلات خالص نه تنها بازده کاری شما را بهبود می بخشد بلکه همچنین در پایین آوردن سطح فشارخون تاثیر مثبت دارد ... متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در سان دی گو تاثیر مصرف شکلات تلخ را روی دو گروه از موشهای آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دادند ... آنها به یک گروه از موش ها هر روز دوز مشخصی از نوعی شکلات خالص دادند اما به گروه دیگر این مکمل شکلاتی را ندادند ... نتیجه بررسی عملکردهای هر دو گروه از موشها تایید کرد آنهایی که شکلات مصرف کرده بودند خیلی بهتر از گروه دیگر فعالیت داشتند ... مصرف روزانه شکلات تلخ در مقادیر اندک در پایین آوردن فشارخون در این موشها نیز موثر بود ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 31   مرداد   1390    شاخه : چاشنی ها و دسرها
... مصرف شکلات تلخ نه تنها احساس گرسنگی را از بین می برد، بلکه از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند ... به نقل از واحد مرکزی خبر محققان دانشگاه لاوال کبک کانادا اعلام کردند ماده شیمیایی به نام پلی فنال در شکلات وجود دارد که جریان خون را در رگهای نزدیک به پوست افزایش می دهد و در نتیجه از پوست در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند ... پژوهشگران در این تحقیقات تاثیر مصرف شکلات را بر پوست شصت داوطلب در سنین بین 25 تا 65 سال به مدت دوازده هفته بررسی کردند ... محققان انگلیسی و آلمانی نیز پیشتر در تحقیقاتی مشابه به تاثیرات مصرف شکلات در محافظت از پوست پی برده بودند ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 25   مرداد   1390    شاخه : چاشنی ها و دسرها
... در دوران شیردهی بسته به مقدار شیر تولید شده، نیاز به انرژی و سایر مواد مغذی و مایعات بیشتر می شود که بخشی از انرژی با مصرف چربی های ذخیره شده در بدن مادر در دوران بارداری تامین می شود ... همچنین مصرف میوه ها و سبزی ها موجب افزایش مقاومت در برابر بیماری ها، ترمیم زخم، سلامت پوست و کمک به سوخت و ساز بدن می شود ... مصرف روزانه حداقل پنج واحد از میوه ها و چهار واحد از سبزی ها برای زنان شیرده ضروری است ... چنانچه کلسیم در رژیم غذایی کافی نباشد، نیاز به کلسیم شیرکودک با ذخایر اسکلتی مادر تامین می شود که موجب پوکی استخوان زودرس مادر می شود، بنابراین مادر شیرده برای تامین نیاز کلسیم خود باید روزانه سه تا چهار واحد از مواد غذایی این گروه را مصرف کند ... مادر شیرده باید روزانه دست کم سه واحد از مواد غذایی این گروه مصرف کند ... از مصرف شکلات، قهوه، نوشابه های گازدار، موادغذایی پر ادویه (مثل سوسیس و کالباس) و مواد غذایی نفاخ خودداری شود ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 25   مرداد   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... متخصص بهداشت، تغذیه و رشد کودکان گفت: مصرف شکلات در فصل امتحانات باعث آرامش دانش آموزان در زمان امتحان می شود ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 8   خرداد   1390    شاخه : چاشنی ها و دسرها
... وی گفت: افت قندخون موجب سردرد می شود و دانش آموزان برای کاهش افت قندخون به مصرف شکلات و تافی رو می آورند که می تواند موجب چاقی آنها شود ... زراتی بیان داشت: دانش آموزان کنکوری مصرف منابع امگا3 را فراموش نکنند؛ موادغذایی مانند ماهی، گردو، کنجد سرشار از منابع غذایی امگا3 است ... وی گفت: دانش آموزان به دلیل اینکه در طی روز پشت میز می نشینند، احتمال بروز یبوست در آنها زیاد است و مصرف زیاد میوه ها را نباید فراموش کنند ... این کارشناس تغذیه اظهار داشت: بهترین میان وعده برای دانش آموزان آب هویج است که موجب افزایش تمرکز دانش آموزان می شود و مصرف انواع مرکبات و میوه هایی مانند موز که سرشار از سروتونین است موجب آرامش آنها می شود ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 28   اردیبهشت   1390    شاخه : نوشیدنی ها
... برخلاف نظر برخی متخصصان خارجی آنتی اکسیدان میوه و سبزی ها بیشتر از کاکائو و شکلات بوده و کالری کمتری نیز دارد ... مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کاکائو خواص آنتی اکسیدانی داشته اما از طرفی مصرف بیش از حد آن منجر به چاقی و مضرات زیادی برای بدن دارد به همین دلیل توصیه می شود افراد از مصرف بیش از حد کاکائو خودداری کنند ... وی افزود: هر گرم شکلات و کاکائو 5 گرم کالری دارد که مصرف بیش از حد آن منجر به بروز مشکلات زیادی برای فرد می شود البته مصرف شکلات و کاکائو نشاط آور و تحریک کننده نیز است ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 26   اردیبهشت   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... کسانی که فاصله زمانی بین مصرف صبحانه و ناهارشان طولانی می شود و درنهایت یک وعده حجیم به عنوان ناهار دریافت می کنند، حالت پری، سنگینی و خواب آلودگی شدیدی پیدا می کنند و از محیط اجتماعی که فرد باید با آن تعامل داشته باشد، جدا می شوند ... اگر توجه کرده باشید مصرف شکلات شادی بخش است ... در واقع مصرف شکلات سبب رها شدن اندروفین می شود که خواص شبه تریاکی دارد و حالت خوشایندی به فرد دست می دهد ... اما این حالت گذراست و مصرف زیاد مواد کربوهیدراتی مثل انواع پاستاها که قند بالایی دارند سبب ایجاد تغییراتی در سطح میانجی های عصبی می شود که درنهایت حالت خستگی، خمودگی و خواب آلودگی ایجاد می کند ... مطالعاتی که روی افزایش دریافت پروتئین، صورت گرفته نشان داده اند که مصرف زیاد پروتئین سبب پرانرژی بودن بعد از خوردن آنها می شود ... رژیم بی چربی -یعنی مصرف غذاهای آب پز- کار صحیحی نیست ... فراموش نکنیم می توانیم عکس این مساله را هم نگاه کنیم یعنی کسانی که روحیه تخاصمی دارند، میل بیشتری به مصرف غذاهای گوشتی دارند ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 13   اردیبهشت   1390    شاخه : غذا و سلامتی

مصرف شکلات


1
2 3 4

Copyright©2011 Worldfood.ir, All rights reserved.
Desig by Irangate.